Ooit was de vraag: met wie wil ik communiceren? Sinds internet bestaat, is de vraag: wie wil met mij communiceren? En dat stelt heel andere eisen aan je teksten. Meer dan ooit is het belangrijk om op te vallen. En om lezers te verleiden om juist jouw verhaal te lezen en op jouw verhaal te reageren. Maar hoe pak je dat aan?
Met heldere pakkende teksten. Met teksten die overtuigen, informeren en tegelijk lekker lezen. En natuurlijk geschreven in begrijpelijk Nederlands. Met zulke teksten raak je de juiste snaar bij je doelgroep.
Maar er is meer. Haast is een kenmerk van de moderne tijd. Bijna iedereen heeft haast. Als we niet snel vinden wat we zoeken, haken we af. We klikken meteen door op internet op zoek naar het antwoord op onze vraag of naar iets dat ons wel boeit.
Jouw boodschap centraal in duidelijke taal !
Wij publiceren regelmatig blogs over Google, copywriting voor internet, duidelijke taal en opmerkelijke taalkwesties.
Wil je op de hoogte blijven?
Vul dan hier je naam en e-mailadres in.
Een duidelijk verhaal is enorm belangrijk. En wel meteen duidelijk. Een verhaal dat meteen duidelijk is, levert begrijpende gezichten op. Het houdt de lezer vast. Dat geldt voor klanten, medewerkers en alle andere lezers.
Daarbij speelt ook de vormgeving van de tekst een grote rol. Sinds internet is de gemiddelde lezer steeds meer opgeschoven in de richting van een beeldschermlezer. We scannen de tekst, houden niet zo van lange teksten en willen overzicht. We hebben het liefst niet al te veel tekst. En dan met witregels, tussenkopjes, korte zinnen en beeldmateriaal dat ondersteunt.
Tempo, snel overzicht en duidelijke taal. Dat is wat de moderne lezer verwacht. En dat is waarbij Taalfirma kan helpen.